امروزه بیشتر مدیران به قفسه فروشگاهی و چیدمان آن‌ها بیش از گذشته اهمیت می‌دهند. بزرگ‌ترین مشکلی مشتریان با قفسه فروشگاهی در فروشگاه‌های بزرگ و به ویژه زنجیره در سطح شهر، چیدمان نادرست قفسه بندی فروشگاهی و نداشتن دسته بندی مناسب برای نمایش کالاها است. بارها برای مشتری پیش آمده است که وقتی قصد برداشتن خمیردندان و دستمال کاغذی را دارد، باید به دو نقطه مختلف فروشگاه برود تا قفسه آن‌ها را پیدا کند، در صورتی این دو را می‌توان در یک دسته بندی قرار دارد. این مسئله نه تنها باعث اتلاف وقت مشتریان می‌شود، بلکه میزان رضایت تجربه خرید از فروشگاه شما را به صورت غیرمستقیم کاهش می‌دهد. برای خرید قفسه فروشگاهی و یا استعلام قیمت قفسه فروشگاهی و قفسه بندی فروشگاهی، سوپرمارکتی و هایپری با کارشناسان ما در شرکت نور پایتخت تماس بگیرید.

قفسه فروشگاهی

 

در این مقاله قصد داریم تا درخصوص انواع قفسه هایپری، مزایای و چگونگی چیدمان آن صحبت کنیم. چیدمان قفسه فروشگاهی نمونه کوچکی از خیابان بندی یک شهر است. هرچه خیابان‌ها به صورت اصولی طراحی شده باشند، راننده‌ها بهتر می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند و برعکس، هرچه که باریک‌تر و غیراصولی تنظیم شده باشند، باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود.

انواع قفسه فروشگاهی

متأسفانه بیشتر فروشندگان به این مسئله توجهی نمی‌کنند و برای نمایش تمامی محصولات خود از یک نوع قفسه بندی فروشگاهی استفاده می‌کنند. البته در گذشته ما در مورد انواع قفسه‌ها تنوع نداشتیم و انتخاب فروشنده‌ها محدود بود؛ اما امروزه این مسئله کاملاً برعکس شده است. برای هر نوع محصولی و با توجه به ویژگی‌های آن یک نوع قفسه بندی فروشگاهی طراحی شده است تا علاوه بر جلب توجه مشتریان، آن‌ها را به درستی نمایش دهد.

  • قفسه فروشگاهی میزصندوق
  • قفسه فروشگاهی آجیل
  • قفسه فروشگاهی حبوبات
  • قفسه فروشگاهی دو طرفه وسط فروشگاه
  • قفسه فروشگاهی لباس
  • قفسه فروشگاهی گرد
  • قفسه فروشگاهی میوه و سبزیجات
  • قفسه فروشگاهی نان
  • قفسه فروشگاهی کنار دیواری

مزایای داشتن قفسه فروشگاهی خوب چیست؟

سؤالی که پیش می‌آید، اینکه چرا ما این همه روی قفسه بندی محصولات تأکید می‌کنیم و این چه مزایای می‌تواند برای صاحب فروشگاه داشته باشد.

  • انتخاب راحت محصول

اگر محصولات در مکان مناسب قفسه سوپرمارکت و انبار قرار بگیرند و دسته بندی آن‌ها به درستی انجام شود، مشتریان خیلی راحت و سریع می‌توانند کالاهای مورد نظر خود را پیدا کرده و از این رو با یک تجربه خیلی عالی فروشگاه شما را ترک خواهند کرد. در شرکت نور پایتخت دیگر خدمات فلزی مانند خدمات پانچ ورق سی ان سی نیز صورت می گیرد.

  • دیدن تمامی محصولات

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، مشتری وقتی برای پیدا کردن کالای مورد نیاز تمامی قفسه‌ها را جست‌وجو می‌کند، بیشتر محصولات فروشگاه شما را هم مورد بررسی می­دهد و از این رو می‌تواند با موجودی کالاهای شما هم آشنا شده و حتی کالاهایی را مشاهده کند که فراموش کرده است تا در لیست خرید خود قرار دهد.

  • دسته بندی محصولات

همانطور که در بالا هم گفته شد، امروزه با گستردگی تنوع قفسه فروشگاهی به راحتی می‌توان انواع محصولات را دسته بندی کرد تا انتخاب محصول برای مشتریان راحت‌تر شود.

  • ایجاد ساختاری در فروشگاه

قرار دادن انواع قفسه بندی فروشگاهی باعث ایجاد راهروهایی می‌شود که امکان تردد را برای مشتریان راحت‌تر می‌کند. همچنین این راهروها باعث می­شود تا آن‌ها تمامی کالا با یک نگاه بررسی کرده و از این رو وسوسه آن­ها را برای خرید بیشتر می­کند. رضایت مشتری فقط به اخلاق حرفه‌ای و ارائه کالاهای باکیفیت نیست. البته قبول داریم که این دو مهم‌ترین عامل‌ها هستند؛ اما بعضی اتفاقات یا مسائلی هستند که به صورت غیرمستقیم می‌توانند روی رضایت مشتری و تجربه او از خرید در فروشگاه شما تأثیر منفی بگذارد. یکی از این موارد چیدمان نادرست قفسه فروشگاهی است.

 

نکات انتخاب و قرار دادن انواع قفسه سوپر مارکتی

برای انتخاب و چیدمان قفسه‌های فروشگاهی باید نکات و اصولی را به منظور دستیابی به حداکثر مزایا رعایت کرد. این اصول شامل:

  • قفسه‌ای که انتخاب می‌کنید، علاوه بر محکم بودن باید زیبا هم باشد. همچنین در جلوی ساختار قفسه‌ها نباید هیچ گونه زائده‌ای وجود نداشته باشد تا در نمایش کامل محصولات مشکلی وجود نداشته باشد.
  • هر قفسه بندی فروشگاهی باید حداکثر سه طبقه که متناسب با قد حداکثر مشتریان است، داشته باشد تا آن‌ها در برداشتن کالاها مشکلی نداشته باشند. همچنین طبقه پایین بهتر است که کمی از سطح زمین بالا باشد تا هم گردوخاک روی سطح محصولات و کالاها کثیف نکند و هم اینکه پای مشتریان به آن‌ها برخورد نکند.
  • تعداد قفسه سوپرمارکتی باید متناسب با اندازه فروشگاه باشد، به طوری که دو مشتری در کنار هم به راحتی بتوانند تردد کرده و چرخ دستی خود را حمل کنند. همچنین کالاها در تمامی قفسه‌ها باید با یک فاصله مناسب قرار داده شوند تا تمایز و انتخاب را برای مشتریان راحت و سریع‌تر کند.
  • برای اینکه مشتریان به راحتی بتوانند قفسه کالای مورد نظر خود را پیدا کنند، بهتر است که به غیر درج قیمت روی هر کالا، ابتدا و انتهای هر قفسه، نام دسته محصولات را بنویسید. همچنین یک نقشه راهنما از کل فروشگاه و قفسه‌ها در ابتدای ورودی قرار دهید تا مشتریان سریع‌تر بتوانند مسیر خود را برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود پیدا کنند.
  • مشتری باید بتواند امکان لمس با محصول را داشته باشد. به غیر از تعداد طبقات که در بالا گفته شد، هیچ مانعی در جلوی قفسه فروشگاهی نباید وجود نداشته باشد. همچنین عرض قفسه‌ها نباید به حدی باشد که مشتری برای برداشتن آخرین دانه آن به دردسر بیافتد. به ویژه اگر محصولی پشت محصول دیگر باشد.
  • مشتری به تمیز بودن فروشگاه اهمیت زیادی قائل می‌شود. کثیف بودن قفسه‌ها یک حس بدی را در آن‌ها ایجاد می‌کند که فروشگاه به بهداشت محصولات توجه خاصی نمی‌کند. از این رو بهتر است که حداقل هفته‌ای یکبار تمامی قفسه سوپرمارکتی و محصولات را گردگیری کنید.
  • کالاهای سنگین را در قفسه پایین و کالاهای سبک را طبقه بالا قرار دهید. به خاطر اینکه سنگین بودن کالاها نه به طبقات پایین فشاری وارد کند و نه اینکه مشتریان برای برداشتن آن‌ها دردسر بیافتند.
  • برای چیدمان صحیح انواع قفسه بندی فروشگاهی بهتر است که حتماً نمونه‌های مختلف دیگر فروشگاه بزرگ مشاهده کرده و با یک متخصص طراحی داخلی در این خصوص حتماً مشورت کنید.
  • نکته آخر اینکه در نصب قفسه ها دقت کنید که پیچ و مهره ­ها محکم به هم چفت شده تا در اثر مرور زمان از هم باز نشوند.

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
قفسه فروشگاهی
Author Rating
51star1star1star1star1star
Close Menu